본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Dixie D'Amelio - Be Happy

by 팝앤 2020. 10. 4.

Dixie D'Amelio - Be Happy

Sometimes I don't wanna be happy
가끔은 행복한 채로 있고 싶지 않아

Don't hold it against me
굳이 날 기분좋게 하려 하지말아줘

If I'm down just leave me there 
내가 우울해하고 있다면 그냥 그렇게 느끼게 놔둬

Let me be sad
슬픈 채로 있게 해줘

Sun's up, I already wanna lay down
해는 떴지만 난 벌써 다시 누워버리고 싶어

Friends calling, are you really tryna go out? (No)
친구들이 전화를 걸고, 너 정말 안나갈거야? (아니)

Don't wanna get dressed up to pretend (no)
괜찮은 척 하려고 예쁜 옷으로 갈아입고 싶진 않아

I can lie and say I'm fine
괜찮다며 거짓말할 수도 있지

Maybe you'll stop calling then
아마 넌 그럼 이젠 전화걸지 않겠지

I've got chips on my shoulder
난 생각이 너무 많아

Only getting older
늙어가고만 있는 걸

So I keep to myself
그래서 그저 내 스스로만 알고 있을려고 해

Ain't tryna complain
불평하지 않을려고

Just don't wanna explain it
설명하고 싶지 않으니까

But sometimes I don't wanna be happy
가끔은 행복하고 싶지 않아

Don't hold it against me
나를 애써 구출하려 하지말아줘

If I'm down just leave me there
내가 우울해하고 있다면 그냥 그렇게 느끼게 놔둬

Let me be sad
내가 슬픔을 느낄 수 있도록

Sometimes I just wanna be lonely
가끔은 그냥 외롭고 싶어

Don't need you to hold me
날 안아주지 않아도 돼

If I'm low you don't need to care
내가 기분이 다운되있더라도 신경쓰지 않아도 돼

Let me be sad
내가 슬픔을 느낄 수 있도록

What's the matter with that? (Oh oh oh)
그렇게 있고 싶은 게 뭐 어때?

What's the matter with that? (Oh oh oh)
그게 무슨 문제가 있는거야?

What's the matter with
안 좋은 날들이 있는게 뭐가 문제야?

Bad days, it's okay, let me feel it (uh-huh, uh-huh)
안 좋은 날들, 괜찮아 그냥 내가 느낄 수 있도록 내버려둬

And some days you've got to break your heart to heal it (heal it)
때때론 네 마음을 치유하기 위해서 상처받아야 할 때도 있는거야

I know I'm gonna feel this way again
이런 기분을 다시 느끼게 될거란 것도 알아

I can lie and say I'm fine
내가 괜찮다고 얘기하며 거짓말할수도 있지만

But that wouldn't change anything
그렇게해서 달라지는 건 아무것도 없는 걸

I've got chips on my shoulder
난 생각이 너무 많아

Only getting older
늙어가고만 있는 걸

So I keep to myself
그래서 그저 내 스스로만 알고 있을려고 해

Ain't tryna complain
불평하지 않을려고

Just don't wanna explain it
설명하고 싶지 않으니까

But sometimes I don't wanna be happy
가끔은 행복하고 싶지 않아

Don't hold it against me
나를 애써 구출하려 하지말아줘

If I'm down just leave me there
내가 우울해하고 있다면 그냥 그렇게 느끼게 놔둬

Let me be sad
내가 슬픔을 느낄 수 있도록

Sometimes I just wanna be lonely
가끔은 그냥 외롭고 싶어

Don't need you to hold me
날 안아주지 않아도 돼

If I'm low you don't need to care
내가 기분이 가라앉아있더라도 신경쓰지 않아도 돼

Let me be sad
내가 슬픔을 느낄 수 있도록

What's the matter with that? (Oh oh oh)
그렇게 있고 싶은 게 뭐 어때?

What's the matter with that? (Oh oh oh)
그게 무슨 문제가 있는거야?

What's the matter with sadness
슬픔이 뭐가 문제야

Making me feel the way I feel right now
내가 느끼는 이 기분을 느끼게 하는 것

Goodness
맙소사

Can't force you when you feel fucked up
네 기분이 엉망진창일때 괜찮아지라고 강요할 순 없어

It's the salt that's on my tongue
기분만 더 나빠지는 걸

It's the salt that's on my tongue
기분만 더 나빠지는 걸

But sometimes I don't wanna be happy
가끔은 행복하고 싶지 않아

Don't hold it against me
그런 나를 반대하지 말아줘

If I'm down just leave me there
내가 우울해하고 있다면 그냥 그렇게 느끼게 놔둬

Let me be sad
내가 슬픔을 느낄 수 있도록

Sometimes I just wanna be lonely
가끔은 그냥 외롭고 싶어

Don't need you to hold me
날 안아주지 않아도 돼

If I'm low you don't need to care
내가 기분이 다운되있더라도 신경쓰지 않아도 돼

Let me be sad
내가 슬픔을 느낄 수 있도록

What's the matter with that? (Oh oh oh)
그렇게 있고 싶은 게 뭐 어때?

What's the matter with that? (Oh oh oh)
그게 무슨 문제가 있는거야?

Just let me be sad
그냥 날 슬프게 내버려둬

반응형

댓글