본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Tom T. Hall, "That's how i got to Memphis"

by 팝앤 2020. 6. 18.

미드 뉴스룸 시즌3 6화에서 들은 노래

Tom T. Hall, "That's how i got to Memphis"

If you love somebody enough
You'll follow wherever they go
당신이 누군가를 충분히 사랑한다면 말예요
당신은 그 사람을 따라 어디든지 가게 될 테죠.

That's how I got to Memphis
That's how I got to Memphis
그래서 난 멤피스에 온 거예요.
그렇게 해서 내가 멤피스에 오게된 거라구요. 

If you love somebody enough
You'll go where your heart wants to go
당신이 누군가를 충분히 사랑한다면 말예요
당신은 당신의 마음이 가고싶은 곳으로 가게 될 테죠.

That's how I got to Memphis
That's how I got to Memphis
그래서 난 멤피스에 온 거예요.
그렇게 해서 내가 멤피스에 오게된 거라구요. 

I know if you'd seen her you'd tell me 'cause you are my friend
I've got to find her and find out the trouble she's in
당신이 그녀를 보게된다면, 제게 소식을 전해줄 거란 걸 알아요. 당신은 내 친구니까요.
난 그녀를 찾아야만 해요. 그리곤 그녀가 왜 힘들어하는지 알아내야만 해요.

If you tell me that she's not here
I'll follow the trail of her tears
그녀가 여기엔 없다고 당신이 내게 말한다면,
난 이제 그녀의 눈물자국을 따라갈 거예요.

That's how I got to Memphis
That's how I got to Memphis
그래서 난 멤피스에 온 거예요.
그렇게 해서 내가 멤피스에 오게된 거라구요. 

She would get mad and she used to say
That she'd come back to Memphis someday
그녀는 화를 내기도 하면서
언젠가 멤피스로 돌아갈 거라고 얘기하곤 했어요.

That's how I got to Memphis
That's how I got to Memphis
그래서 난 멤피스에 온 거예요.
그렇게 해서 내가 멤피스에 오게된 거라구요. 

I haven't eaten a bite
Or slept for three days and nights
난 지난 3일 밤낮동안
먹지도 자지도 못했어요.

That's how I got to Memphis
That's how I got to Memphis
그래서 난 멤피스에 온 거예요.
그렇게 해서 내가 멤피스에 오게된 거라구요. 

I've got to find her and tell her that I love her so
I'll never rest 'til I find out why she had to go
그녀를 찾아서, 내가 그녀를 얼마나 사랑하는지 말해줘야만 해요.
그녀가 왜 떠나가야만 했는지 알아내기까진, 난 절대로 쉴 수가 없을 거예요.

Thank you for your precious time
Forgive me if I start to cryin'
내게 여러분의 소중한 시간을 내어줘서 고마워요.
혹시 내가 울기 시작하더라도 나를 용서해줘요.

That's how I got to Memphis 
내가 멤피스에 오게 된 이야기는 이런 거랍니다.

반응형

댓글