본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Lisa Loeb - Stay (I Missed You)

by 팝앤 2020. 4. 14.

 Lisa Loeb - Stay (I Missed You) 

You say I only hear what I want to
당신은 내가 오직 듣고싶은 말만 듣는다고 말해요.
You say I talk so all the time so
당신은 내가 항상 말이 많다고 말해요.

And I thought what I felt was simple
그리고 난 내가 느끼는건 별거 아니라고 생각했어요
And I thought that I don't belong
그리고 난 내가 어디에 속하지 않는다고 생각했죠.
And now that I am leaving
그리고 난 이제 떠나고 있어요.
Now I know that I did something wrong 'cause I missed you
이제 내가 뭔가 잘못했다는 걸 알아요. 당신이 그립거든요.
Yeah yeah, I missed you
당신이 그리워요.

You say I only hear what I want to:
당신은 내가 오직 듣고싶은 말만 듣는다고 말해요.
I don't listen hard, don't pay attention to the distance that you're running
내가 귀기울여 듣지 않고, 당신이 누군가에게, 어디에 가고있는지 신경쓰지 않는다고 말해요.
To anyone, anywhere
I don't understand if you really care, 
난 당신이 정말 신경쓰는건지조차도 잘 모르겠어요.
I'm only hearing negative
난 오직 부정적으로만 듣거든요.

No, No, No, Bad
안돼, 안돼

So I, I turned the radio on, I turned the radio up (turn the radio)
그래서 난 라디오를 틀었어요. 라디오를 틀었죠.
And this woman was singing my song:
그리고 이 여자는 내 이야기를 노래하고 있네요.
Lover's in love and the other's run away
한 사람은 사랑에 빠지고 다른 사람은 도망쳐버리죠.
Lover is crying 'cause the other won't stay
사랑에 빠진 사람은 울어요. 그 사람이 곁에 남지 않을거니까요.
Some of us hover when we weep for the other who was
우리가 죽어가는 사람을 위해 울고있을때, 우리중 몇몇은 태어날때부터
Dying since the day they were born
그들 주변을 맴돌고 있을거예요.
Well, well, this is not that I think that I'm throwing, but I'm thrown
난 내가 버린 관계라고 생각했지만, 내가 버려진 거였네요.

And I thought I'd live forever, but now I'm not so sure
그리고 난 내가 영원히 살거라 생각했지만 이젠 잘 모르겠어요.
You try to tell me that I'm clever
당신은 내가 현명하다고 말하려고 했어요.
That won't take me anyhow, or anywhere with you
그런다고 당신이 어떻게든, 어딘가에서 나와 함께하는 건 아니예요.

You said that I was naive and I thought that I was strong
당신은 내가 순진하다고 말했고 난 내가 강하다고 생각했어요.
I thought, 'hey, I can leave, I can leave.'
난 생각했죠. '난 떠날 수 있어, 떠날 수 있을거야.'
Oh, but now I know that I was wrong, 'cause I missed you
하지만 난 이제 내가 틀렸다는 걸 알아요, 당신이 그립거든요.
Yeah, I miss you
당신이 그리워요.

You said, 'You caught me 'cause you want me and one day you'll let me go
당신은 당신이 날 원했기 때문에 날 잡았고 언젠가 놔줄거래요.
'You try to give away a keeper, or keep me
당신은 내 곁에 있길 포기하려 시도하거나, 내 옆에 있을거예요.

'Cause you know you're just scared to lose
당신은 그냥 잃기 무서운거예요.
And you say, 'Stay.'
그리고 당신은 말하죠, "떠나지마."

You say I only hear what I want to
당신은 내가 오직 듣고싶은 말만 듣는다고 말해요

반응형

'외국 노래,영화주제곡 가사 해석' 카테고리의 다른 글

Stay by my side 가사해석  (2) 2020.04.18
Simple Plan - Welcome To My Life  (2) 2020.04.15
simple plan vacation  (0) 2020.04.13
Fiona apple paper bag  (0) 2020.04.12
Coldplay - Adventure Of A Lifetime  (3) 2020.04.11

댓글