본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

It's A Beautiful Day - Michael Buble 가사해석

by 팝앤 2020. 3. 20.

It's A Beautiful Day - Michael Buble
아름다운 날이야 - 마이클 부블



I don't Know why
you think that you could hold me
when you couldn't get by by yourself.
나는 네가 스스로 할 수 없을 때
왜 나를 붙잡을 수 있다고 생각하는지 모르겠어.

And I don't know
who would ever want to tear
the seam of someone's dream.
그리고 나는 누가 누구의 꿈이 깨지길 바랄지도 모르겠어.

Baby, it's fine you said
that we should just be friends.
자기야, 네가 그저 친구로 지내자고 말해도 괜찮아.

Well I came up with
that line and I'm sure
that it's for the best.
사실 나도 그 말이 떠올랐었고 나는 그게 최선이라는 걸 확신했어.

If you ever change your mind
만약 네가 언제든지 마음을 바꿔도

Don't hold your breath.
기대하지마.

Cause you may not believe
that baby I'm relieved.
왜냐하면 너는 내가 안도했다는 걸
아마 믿지 못할 거거든.

When you said goodbye
my whole world shined.
네가 해어지자고 말했을 때 내 온세상이 밝아졌어.


Hey hey hey

It's a beautiful day.
아름다운 날이야.

and I can't stop myself from smiling.
그리고 나는 웃는 걸 멈출 수 없어.

If we're drinking then I'm buying.
만약 우리가 술을 마시고 있다면 내가 살게.

And I know there's no denying.
그리고 나는 부정할 수 없네.

It's a beautiful day.
아름다운 날이야.

The sun is up the music's playing.
해는 떴고 음악은 흘러나오고 있어.

And even if it started raining,
그리고 심지어 비가 오더라도

you won't hear this boy complaining.
너는 내가 불평하는 걸 들을 수 없을거야.

Cause I'm glad
that you're the one who got away.
왜냐하면 나는 네가 떠났다는 것이 기쁘거든.

It's a beautiful day.
아름다운 날이야.

It's my turn to fly.
이제 내가 날 차례야.

So girls get in line.
그러니 여자들은 줄을 서라.

Cause I'm easy.
왜냐하면 나는 쉬우니까.

No playing this guy like a fool.
하지만 바보처럼 가지고 놀면 안돼.

Now I'm alright.
지금 나는 완전 괜찮아.

Might've had me caged before
but not tonight.
예전엔 나를 우리에 가뒀었겠지만
오늘밤은 아니야.

And you may not believe.
그리고 너는 아마 믿지 못하겠지.

That baby I'm relieved.
내가 안도했었다는 걸.

This fire inside
it burns too bright.
내 마음속에 있는 불꽃이
더 밝게 타오르고 있어.

I don't want to say so long.
나는 너무 길게 말하고 싶지 않아.

I just want to say goodbye.
나는 그냥 잘가라고 말하고 싶어.

It's a beautiful day.
아름다운 날이야.

and I can't stop myself from smiling.
그리고 나는 웃는 걸 멈출 수 없어.

If we're drinking then I'm buying.
만약 우리가 술을 마시고 있다면 내가 살게.

And I know there's no denying.
그리고 나는 부정할 수 없네.

It's a beautiful day.
아름다운 날이야.

The sun is up the music's playing.
해는 떴고 음악은 흘러나오고 있어.

And even if it started raining,
그리고 심지어 비가 오더라도

you won't hear this boy complaining.
너는 내가 불평하는 걸 들을 수 없을거야.

Cause I'm glad
that you're the one who got away.
왜냐하면 나는 네가 떠났다는 것이 기쁘거든.

Cause if you ever think I'll take up
my time with thinking of our break up.
만약 내가 우리의 이별을 생각하면서
시간을 보낼 거라고 생각한다면.

Then you've got another thing coming your way.
그땐 너는 다가오는 또 다른 일을 얻게 될거야.

Cause it's a beautiful day.
왜냐하면 아름다운 날이니까.

Beautiful day oh baby.
아름다운 날이야 오 자기야

And day that you're gone away,
그리고 네가 떠난 날은

It's a beautiful day.
아름다운 날이야.

반응형

댓글