본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

show me the way styx

by 팝앤 2020. 3. 23.

 

show me the way styx

Every night I say a prayer In the hopes that there's a heaven
매일밤 나는 천국은 존재한다는 바램을 갖고 기도합니다


But every day I'm more confused As the saints turn into sinners
그러나 모든 성인들이 죄인으로 변하기에 날이 갈수록 혼란에 빠집니다


All the heroes and legends I knew as a child Have fallen to idols of clay
어렸을 때 알았던 모든 영웅, 전설들은 진흙으로 빚은 우상으로 타락했고


And I feel this empty place inside So afraid that I've lost my faith
나는 마음속에 자리한 빈 공간을 느끼며 신념을 잃은 두려움으로 가슴 조입니다


Show me the way, show me the way
길을 밝혀 주세요. 길을 밝혀 주세요


Take me tonight to the river And wash my illusions away
오늘밤 나를 저 강으로 데려가 내 모든 환상을 깨끗이 씻어주세요


Please, show me the way
나의 길을 밝혀 주세요


As I slowly drift to sleep For a moment dreams are sacred
나는 잠시 잠결을 헤매며 신성한 꿈으로 빠져듭니다


I close my eyes and know there's peace In a world so filled with hatred
눈을 감으면 미움이 가득한 나라에도 평화는 존재한다고 믿게 되지요


Then I wake up each morning and turn on the news
그러나 매일 아침 눈을 떠 뉴스를 틀면


To find we've so far to go
우리가 갈 길은 너무나 멀다는 걸 깨닫게 됩니다


And I keep oh hoping for a sign So afraid, I just won't know
나는 어떤 기적이 될 지 알 수 없어 두렵지만 기적을 빌어봅니다


Show me the way, show me the way
길을 밝혀주세요. 길을 밝혀 주세요


Bring me tonight to the mountain And take my confusion away
오늘밤 나를 저 산으로 데려가 이 혼란을 벗어던질 수 있도록


And show me the way
나의 길을 알려주세요


And if I see a light should I believe
내가 만약 빛을 보게 된다면 그 빛의 힘을 믿어야하나요


Tell me how will I know
어떻게 그 빛을 알아볼 수 있을까요


Show me the way, show me the way
길을 밝혀 주세요.길을 밝혀 주세요


Give me the strength and the courage

내게 힘과 용기를 부어 주세요


To believe that I'll get there some day
언젠가 그 곳에 도달하리라 믿을 수 있도록


And please show me the way
제발 나의 길을 알려주세요


And every night I say a prayer In the hopes that there's a heaven
매일밤 나는 천국은 존재한다는 바램으로 기도드립니다

 

반응형

댓글