본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Billie Holiday - Blue Moon 가사해석

by 팝앤 2019. 6. 13.

 

Billie Holiday - Blue Moon (1952)

Blue moon you saw me standing alone 
Without a dream in my heart 
Without a love of my own 
Blue moon, you knew just what I was there for 
You heard me saying a prayer for  
Someone I really could care for 
And then there suddenly appeared before me 
The only one my arms will ever hold 
I heard somebody whisper "Please adore me" 
And when I looked, the moon had turned to gold! 
Blue moon!  
Now I'm no longer alone 
Without a dream in my heart 
Without a love of my own 

혼자 서 있는 나를 본 푸른 달 
내 마음속의 꿈도 없이 
나만의 사랑 없이 
파란 달, 넌 내가 뭘 위해 거기 있었는지 알고 있었어 
내가 기도하는 걸 들었잖아  
내가 정말 돌볼 수 있는 사람 
그리고 갑자기 내 앞에 나타났다. 
내 팔이 잡아줄 유일한 사람 
누군가 "사랑해줘"라고 속삭이는 것을 들었다. 
그리고 내가 보았을 때, 달은 금으로 변해 있었다! 
푸른 달!  
이제 나는 더 이상 혼자가 아니다. 
내 마음속의 꿈도 없이 
나만의 사랑 없이

반응형

댓글