본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Sia(시아) - The Greatest 가사해석

by 팝앤 2019. 10. 26.

Sia(시아) - The Greatest

Uh-oh 

running out of breath but I

숨은 거칠게 내뱉고 있지만

Oh I I got stamina

아직 체력이 남아 있어



Uh-oh running now 

나는 달리며

I close my eyes

눈을 감고 느꼈지만

Well oh I got stamina

음 역시 아직 체력이 있어



And uh-oh I see another mountain to climb

올라야할 또 다른 산을 보고있어

But I I I got stamina

나에겐 강인한 체력이 있으니까



Uh-oh I need another love be mine

음... 난 나의 것이 될 사랑이 필요해

Cause I I I got stamina

나에겐 아직 체력이 더 남아있으니까

 

Don't give up I won't give up

포기하지 마, 난 포기하지 않을 거야

Don't give up no no no

포기하지 마, 절대로



Don't give up I won't give up

포기하지 마, 포기하지 않을 거야

Don't give up no no no

포기하지 마, 절대로

 

I'm free to be the greatest 

난 아무도 넘볼 수 없는 사람이 될거야

I'm alive

내가 살아있으니까



I'm free to be the greatest

내가 세상에서 제일가는 사람이 될거야

here tonight the greatest

오늘밤부터 시작하는 거야

The greatest the greatest (alive)

강인한 체력을 가진 사람이 될거야

The greatest the greatest (alive)

강한 정신력을 가진 사람이 될거야

 

Well uh-oh 

running out of breath but I

난 거친 숨을 내뱉고 있지만

Oh I I got stamina

아직까지도 체력을 가지고 있지



Uh-oh running now 

난 달리면서

I close my eyes

눈을 감았지만

But oh I got stamina

아직도 느껴져 힘이 남아있다는걸



And oh yeah running through the waves of love

사랑의 파도를 견디고 있어

But I I got stamina

나에겐 체력이 남아있으니까

 

And oh yeah I'm running 

그래 난 달리고 있고

and I've just enough

이것으로도 충분해

And uh-oh I got stamina

그리고 강한 체력도 가지고 있지

 

Don't give up I won't give up

그래도 포기하지 마, 어 포기하지 안해

Don't give up no no no

포기하지 마, 절대로

Don't give up I won't give up

포기하지 마, 절대 포기하지 않을 거야

Don't give up no no no

포기하지 마, 절대로

 

I'm free to be the greatest 

난 이 세상에서 최고가 될거야

I'm alive

내가 살아있으니까

I'm free to be the greatest 

내가 세계 최고가 될 거야

here tonight the greatest

오늘밤 여기서부터 시작하는 거야

The greatest the greatest alive

내가 세계 최고가 될 거야 살아있으니까

The greatest the greatest alive

내가 세계 최고가 될 거야 살아있으니까

 

Oh-oh I got stamina

난 힘이 있어

Oh-oh I got stamina

난 파워가 있어

Oh-oh I got stamina

아직도 남아있어

Oh-oh I got stamina

나에겐 강인한 힘이 있어

 

Hey I am the truth

내가 진실이야

Hey I am the wisdom of the fallen 

내가 타락한 지혜야

I'm the youth

내가 청춘이야

 

Hey I am the greatest

내가 가장 훌륭한 사람이야

Hey this is the proof

이게 증거야

Hey I work hard pray hard pay dues hey

나는 열심히 일하고 기도하고 세금도 내지



I transform with pressure

나는 압박 속에서 변화해

I'm hands-on with effort

나의 노력들은 효과적이었지

I fell twice before 

두 번이나 실패했을 때

my bounce back was special

내가 느낀 느낌은 새로웠어

 

Letdowns will get you 

너를 잡아낼거야

and the critics will test you

비판적인 것들이 너를 시험하겠지

But the strong will survive

그 강인함이 꺾이지 않을 수도 있고

another scar may bless you ah

다른 상처들이 너를 축복 할 수도 있겠지만

 

Don't give up (no no) 

포기하지마

I won't give up (no no)

포기 안해

Don't give up no no no (nah)

절대 하지마

Don't give up I won't give up

포기하지마, 포기 안해

Don't give up no no no

포기하지마

 

I'm free to be the greatest 

난 이 세상에서 최고가 될거야

I'm alive

내가 살아있으니까

I'm free to be the greatest 

내가 세계 최고가 될 거야

here tonight the greatest

오늘밤 여기서부터 시작하는 거야

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up no no no)

내가 세계 최고가 될 거야 살아있으니까

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up no no no)

내가 세계 최고가 될 거야 살아있으니까

 

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

The greatest the greatest alive

(Don't give up don't give up 

don't give up I got stamina)

 

반응형

댓글