본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Bruno Mars - When I Was Your Man 가사해석

by 팝앤 2019. 10. 21.

 

Bruno Mars - When I Was Your Man



Same bed but it feels just a little bit bigger now
같은 침대인데 내기분은 크게 느껴져

Our song on the radio but it don't sound the same
라디오에 나오는 우리 노래가 똑같이 들리지 않아

When our friends talk about you, all it does is just tear me down
우리 친구들이 너 이야기를 할때, 내 모든게 무너져

Cause my heart breaks a little when I hear your name
왜냐하면 너의 이름을 들을 때 내 마음이 무너지거든..

It all just sounds like oooooh…
그냥 그 모든 얘기가 힘들게 들려

Mmm, too young, too dumb to realize
음,, 너무 어리고 너무 바보 같았어

That I should have bought you flowers
너한테 꽃 한송이라도 사줬어야했어

And held your hand
또 너의 손을 잡아줬어야 했어

Should have gave you all my hours
내 시간을 너에게 썼어야 했어

When I had the chance
나한테 기회가 있었을 때..

Take you to every party
너를 모든 파티에 데려가

Cause all you wanted to do was dance
왜냐하면 넌 항상 춤을 추고 싶어 했잖아

Now my babys dancing
지금 너가 춤을 추고있어

But shes dancing with another man
하지만 그녀는 다른남자와 같이 춤을 추네

My pride, my ego, my needs, and my selfish ways
내 자존심 , 교만 , 욕구 또 내 이기적인 방법이

Caused a good strong woman like you to walk out my life
내 삶에서 너처럼 멋진 여자를 떠나게 만들었어
 
Now I never, never get to clean up the mess I made, ohh…
이제 나는 절대.. 절대로 엉망진창인 상황을 정리 할수 없을거야..

And it haunts me every time I close my eyes
그리고 내가 언제나 눈을 감을때 나타나겠지




It all just sounds like oooooh…
그냥 그 모든 얘기가 힘들게 들려

Mmm, too young, too dumb to realize
음,, 너무 어리고 너무 바보 같았어

That I should have bought you flowers
너한테 꽃 한송이라도 사줬어야했어

And held your hand
또 너의 손을 잡아줬어야 했어

Should have gave you all my hours
내 시간을 너에게 썼어야 했어

When I had the chance
나한테 기회가 있었을 때..

Take you to every party
너를 모든 파티에 데려가

Cause all you wanted to do was dance
왜냐하면 넌 항상 춤을 추고 싶어 했잖아

Now my babys dancing
지금 너가 춤을 추고있어

But shes dancing with another man
하지만 그녀는 다른남자와 춤을 추고있네


Although it hurts
비록 이게 날 아프게했어

I'll be the first to say that I was wrong
나는 내가 잘못 된걸 말하는 첫번째 사람이 될거야

Oh, I know I'm probably much too late
그래 나도 알아 내가 많이 늦었다는 걸

To try and apologize for my mistakes
실수를 사과하고 노력하기엔..

But I just want you to know
하지만 너가 그냥 이거만 알았으면 해

I hope he buys you flowers
나는 그가 너에게 꽃을 사주길 바래

I hope he holds your hand
나는 그가 너의 손을 잡길 바래

Give you all his hours
그의 모든 시간을 너에게 쓰길..

When he has the chance
그에게 기회가 있을 때
 
Take you to every party
너를 데리고 모든 파티에 데려가고

Cause I remember how much you loved to dance
왜냐면 나는 너가 얼마나 춤을 사랑하는지 기억해

Do all the things I should have done
내가 해야 하던 모든 것들을 해

When I was your man
내가 너의 남자였을 때

Do all the things I should have done
내가 모두 했어야 했어

When I was your man
내가 너의 남자였을 때

반응형

댓글