본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Adele When We Were Young 가사해석

by 팝앤 2019. 9. 15.

 

Adele  When We Were Young  가사해석

[Verse] 

Everybody loves the things you do

모든 사람들이 당신이 하는 것들을 좋아해요

From the way you talk

당신이 말하는 방식부터

To the way you move...

당신의 행동방식 까지요

Everybody here is watching you

여기 모든 사람들이 당신을 바라보고 있어요

'Cause you feel like home

당신이 집같이 편하기 때문이에요

You're like a dream come true

당신은 마치 이루어진 꿈 같죠

But if by chance you're here alone,

그러나, 만약 당신이 여기 혼자 있다면

Can I have a moment?

제가 당신과 함께 있어도 될까요?

Before I go?

제가 떠나기 전에 말예요

'Cause I've been by myself all night long

저는 많은 밤을 혼자 보냈거든요

Hoping you're someone I used to know

당신이 제가 알던 사람이길 바라고있어요

 
 
[Pre-Chorus] 

You look like a movie

당신은 노래 같고

You sound like a song

당신은 노래 같아요

My God

오 신이시여

This reminds me,

이게 떠오르게 해요

Of when we were young

우리의 젊은 시절을요



[Chorus] 

Let me photograph you in this light

이 순간의 당신을 사진 속에 남기게 해주세요

In case it is the last time

 이게 마지막 순간일 수도 있으니까요

That we might be exactly like we were

우린 전에 깨닫지 못했잖아요

Before we realized

그게 마지막이라는 걸요

We were sad of getting old

우리는 나이가 들어감을 슬퍼했죠

It made us restless

그것 때문에 맘이 불편했어요

It was just like a movie

그건 마치 영화 같았어요

It was just like a song

그건 마치 노래 같았어요

 



[Verse] 

I was so scared to face my fears

저는 제 두려움을 마주하는게 너무 두려웠죠

'Cause nobody told me that you'd be here

아무도 제게 당신이 여기 올거라는 걸 말해주지 않았거든요

And I swore you moved overseas

그리고 전 당신이 해외로 나갔다고 알고있었어요

That's what you said, when you left me

당신이 그렇게 말했었죠, 날 떠날 때...

[Pre-Chorus] 

You look like a movie

당신은 노래 같고

You sound like a song

당신은 노래 같아요

My God

오 신이시여

This reminds me,

이게 떠오르게 해요

Of when we were young

우리의 젊은 시절을



[Chorus] 

Let me photograph you in this light

이 순간의 당신을 사진 속에 남기게 해주세요

In case it is the last time

이게 마지막 순간일 수도 있으니까요

That we might be exactly like we were

우린 전에 깨닫지 못했잖아요

Before we realized

그게 마지막이라는 걸요

We were sad of getting old

우리는 나이가 들어감을 슬퍼했죠

It made us restless

그것 때문에 맘이 불편했어요

It was just like a movie

그건 마치 영화 같았어요

It was just like a song

그건 마치 노래 같았어요

When we were young...

우리가 어렸을적에요





[Bridge] 

It's hard to win me back

예전의 제 모습으로 돌아가는 건 어려워요

Everything just takes me back

모든 것들이 저를 예전으로 되돌려요

To when you were there

당신이 있었던 그곳으로

To when you were there

당신이 있었던 그곳으로

And a part of me keeps holding on

그리고 제 일부는 예전에 얽매여 있어요

Just in case it hasn't gone

마치 시간이 멈춘 것 같죠

I guess I still care

전 여전히 신경쓰여요

Do you still care?

당신도 여전히 그런가요?

 

[Pre-Chorus]

It was just like a movie

그건 마치 영화 같았어요

It was just like a song

그건 마치 노래 같았어요

My God

오 신이여

This reminds me,

이게 떠오르게 해요

Of when we were young

우리의 젊은 시절을요

​When we were young...

우리의 젊은 시절을요




[Chorus]​

Let me photograph you in this light

이 순간의 당신을 사진 속에 남기게 해주세요

In case it is the last time

이게 마지막 순간일 수도 있으니까요

That we might be exactly like we were

우린 전에 깨닫지 못했잖아요

Before we realized

그게 마지막이라는 걸요

We were sad of getting old

우리는 나이가 들어감을 슬퍼했죠

It made us reckless

그게 절 무모하게 만들어요

It was just like a movie

그건 마치 영화 같았어요

It was just like a song

그건 마치 노래 같았어요

When we were young...

우리의 젊은 시절을요

반응형

댓글