본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Naomi Scott - Speechless (From "Aladdin")

by 팝앤 2019. 9. 7.

Naomi Scott - Speechless (From "Aladdin")

Here comes a wave

meant to wash me away

나를 쓸어버리려는 파도가 밀려오네

A tide that is taking me under

나를 끌어내리려는 물살

Swallowing sand,

left with nothing to say

모래를 삼키며,

아무말 못하는 채로 남겨졌네

My voice drowned out in the thunder

내 목소리는 천둥같은 파도 소리에 묻혀버렸지

But I won’t cry

and I won’t start to crumble

하지만 난 울지 않아

난 무너지지 않아

Whenever they try

to shut me or cut me down

그들이 내 입을 막고

나를 쓰러트리려 해도

I won’t be silenced

나는 침묵하지 않아

You can’t keep me quiet

나를 입 다물게 할 순 없네

Won’t tremble when you try it

그리 하려 해도 난 두려워 떨지 않아

All I know is I won’t go speechless

분명한 건, 나는 절대 침묵하지 않아

'Cause I’ll breathe

When they try to suffocate me

그들이 나를 숨막혀 죽게하려 할 때

나는 숨을 쉴 테니까

Don’t you underestimate me

나를 얕잡아 보지 마

'Cause I know that I won’t go speechless

나는 절대 침묵하지 않을테니까

Written in stone,

every rule, every word

절대 변하지 않는

모든 규율들, 모든 글자들

Centuries old and unbending

오래되었고 아주 엄격하지

Stay in your place,

better seen and not heard

네 위치에 머무르며,

말 없이 자리만 지키라 하네

Well now that story is ending

이제는 끝난 이야기야

'Cause I cannot start to crumble

난 무너지지 않을테니까

So come on and try,

try to shut me and cut me down

그러니 맘껏 해봐,

내 입을 막고 날 쓰러트리려 해봐

I won’t be silenced

나는 침묵하지 않아

You can’t keep me quiet

나를 입 다물게 할 순 없네

Won’t tremble when you try it

그리 하려 해도 난 두려워 떨지 않아

All I know is I won’t go speechless

Speechless

분명한 건, 나는 절대 침묵하지 않아

침묵하지 않아

Let the storm in

I cannot be broken

폭풍아 밀려들어라

나를 부서뜨릴 순 없으니

No, I won’t live unspoken

아니, 난 조용히 살아가지 않아

'Cause I know

that I won’t go speechless

나는 절대 침묵하지 않을테니까

Try to lock me in this cage

나를 이 우리에 가두려해봐

I won’t just lay me down and die

가만히 쓰러져 죽진 않아

I will take these broken wings

Watch me burn across the sky

부러진 날개를 달고

하늘을 가로지르며 타오르는 나를

똑똑히 봐

Hear the echo saying...

이렇게 메아리치는 소리를 들어봐

I won’t be silenced

나는 침묵하지 않아

No, you wanna see me tremble

아니, 내가 두려워 떠는 것을 보고싶겠지만

when you try it

그리 하려 해도

All I know is I won’t go speechless

Speechless

분명한 건, 나는 절대 침묵하지 않아

침묵하지 않아

'Cause I’ll breathe

When they try to suffocate me

그들이 나를 숨막혀 죽게하려 할 때

나는 숨을 쉴 테니까

Don’t you underestimate me

나를 얕잡아 보지 마

'Cause I know that I won’t go speechless

나는 절대 침묵하지 않을테니까

All I know is I won’t go speechless

Speechless

분명한 건, 나는 절대 침묵하지 않아

침묵하지 않아

반응형

댓글