본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

James Blunt Goodbye My Lover 가사해석

by 팝앤 2020. 10. 16.

James Blunt - Goodbye My Lover 

Did I disappoint you or let you down?
내가 당신을 실망시켰나요, 기대에 미치지 못했나요? 

Should I be feeling guilty or let the judges frown?
죄책감을 느껴야할까. 사람들에게 비난을 받아야할까

Cause I saw the end before we’d begun,
시작되기 전부터 끝을 보았어요

Yes I saw you were blinded and I knew I had won.
당신은 내게 빠져있었고 난 내가 이겼다 믿었죠

So I took what’s mine by eternal right.
당연하게도 난 내것을 가져갔어요

Took your soul out into the night.
밤을 틈타 당신의 영혼을 훔쳤어요

It may be over but it won’t stop there,
I am here for you if you’d only care.

모든게 끝났겠지만 단순히 그것에 그치지 않아요
전 여기있어요. 당신이 신경만 써준다면

You touched my heart you touched my soul.
당신은 내 심장과 영혼을 어루만졌어요

You changed my life and all my goals.
내 인생과 목표를 전부 바꿔놨어요

And love is blind and that I knew when,
My heart was blinded by you.

사랑은 장님이 되는거라고, 내 심장이 당신에 눈멀었을때 알게되었어요

I’ve kissed your lips and held your head.
당신에게 키스하고 머리를 끌어안았었죠

Shared your dreams and shared your bed.
같은 꿈을 꾸고 같은 곳에서 잤죠

I know you well, I know your smell.
당신을 잘알아요. 당신의 냄새까지도

I ve been addicted to you.
당신에게 중독되었었죠

Goodbye my lover.
안녕 내 사랑

Goodbye my friend.
안녕 나의 친구

You have been the one.
하나뿐인 사람

You have been the one for me.
당신은 내게 하나뿐인 사람이었어요.

Goodbye my lover.
안녕 내 사랑

Goodbye my friend.
안녕 나의 친구

You have been the one.
하나뿐인 사람

You have been the one for me.
당신은 내게 하나뿐인 사람이었어요.

I am a dreamer but when I wake,
You cant break my spirit - its my dreams you take.
꿈을 꾸었어요. 하지만 내가 일어났을 때에,
내 마음을 꺾을 수는 없지만  당신이 가져간건 꿈 자체에요.

And as you move on, remember me,
잊어가고 있겠지만, 날 기억해줘요

Remember us and all we used to be
우리를, 그리고 우리가 어땠는지를

I’ve seen you cry, I’ve seen you smile.
당신이 우는모습과 웃는모습을 봐왔어요

I’ve watched you sleeping for a while.
잠시 자고있는 모습도 보았죠

I’d be the father of your child.
당신 아이의 아버지였을텐데

I’d spend a lifetime with you.
내 남은인생을 당신과 보냈을텐데

I know your fears and you know mine.
서로의 두려움을 알고있었죠

Weve had our doubts but now were fine,
서로를 의심했지만 지금 우린 괜찮아요

And I love you, I swear that’s true.
사랑해요. 진심이에요

I cannot live without you.
당신없인 살수없어요

Goodbye my lover.
안녕 내 사랑

Goodbye my friend.
안녕 나의 친구

You have been the one.
하나뿐인 사람

You have been the one for me.
당신은 내게 하나뿐인 사람이었어요

Goodbye my lover.
안녕 내 사랑

Goodbye my friend.
안녕 나의 친구

You have been the one.
하나뿐인 사람

You have been the one for me.
당신은 내게 하나뿐인 사람이었어요

And I still hold your hand in mine.
In mine when I’m asleep.
잠이들면 아직도 당신의 손을 내손에, 내손에 쥐고있는데

And I will bear my soul in time,
When I’m kneeling at your feet.
당신의 발밑에 무릎꿇는 날까지 내 마음을 간직하겠어요. 

Goodbye my lover.
안녕 내 사랑

Goodbye my friend.
안녕 나의 친구

You have been the one.
하나뿐인 사람

You have been the one for me.
당신은 내게 하나뿐인 사람이었어요

Goodbye my lover.
안녕 내 사랑

Goodbye my friend.
안녕 나의 친구

You have been the one.
하나뿐인 사람

You have been the one for me.
당신은 내게 하나뿐인 사람이었어요

Im so hollow, baby, Im so hollow.
내 속은 텅 비었어요, 그대, 너무 공허해요. 

I m so, I m so, I m so hollow. 
난 텅 비었어요. 

반응형

댓글