본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Ed Sheeran- Thinking Out Loud

by 팝앤 2020. 4. 24.

Ed Sheeran- Thinking Out Loud.

!!해석하다보니 알게된 건데 저는 해석하기 전에는 LOUD를 LORD 주님으로 듣고 있었어요

그래서 나도 모르게 기독교적인 노래구나 생각했는 데..... 사랑 노래였네요.... 헤헷 

어쨌든 좋은 노래니까요~^^

 

 

When your legs don't work like they used to before
너의 다리가 예전처럼 움직이지 않아도
And I can't sweep you off of your feet
내가 너의 발을 뗄 수 없어도
Will your mouth still remember the taste of my love
너의 입이 나의 사랑의 맛을 기억할까
Will your eyes still smile from your cheeks
너의 눈이 너의 뺨부터 웃을까

And darling I will be loving you 'til we're 70
그리고 자기야 나는 우리가 70살까지 너를 사랑할꺼야
And baby my heart could still fall as hard at 23
그리고 나의 심장은 23살때 처럼 빨리 뛸 수 있어
And I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
나는 사람들이 신비한 방법으로 사랑에 빠지는 것을 생각하고 있었어 
Maybe just the touch of a hand
그냥 손길로도 말이야

Oh me I fall in love with you every single day
나는 너와 매일매일 사랑에 빠져
And I just wanna tell you I am
그냥 내가 그렇다고 말해주고 싶었어
So honey now
그러니깐 자기야 지금
Take me into your loving arms
나는 너의 사랑스러운 팔 안으로 담아줘
Kiss me under the light of a thousand stars
1000개의 별빛 아래에서 키스해줘

Place your head on my beating heart
너의 머리를 나의 뛰고있는 심장위에 올려놔
I'm thinking out loud
난 소리 내서 생각하고있어
Maybe we found love right where we are
우리는 우리가 있는 곳에서 사랑을 찾았나봐
When my hair's all but gone and my memory fades
내 머리가 다 빠지고 내 기억력이 사라져도
And the crowds don't remember my name
대중들이 나의 이름을 기억하지 못해도
When my hands don't play the strings the same way, mm
나의 손가락이 줄들을 똑같이 치지 못해도

I know you will still love me the same
나는 너가 나를 똑같이 사랑해 줄 거란걸 알아
'Cause honey your soul can never grow old, it's evergreen
왜냐면 자기야 너의 영혼은 늙을 수없어 그건 상록수야
Baby your smile's forever in my mind and memory
너의 웃음은 내 마음과 기억속에 영원해
I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
나는 사람들이 신비한 방법으로 사랑에 빠지는 것을 생각하고있어
Maybe it's all part of a plan
다 계획 중 일부인가봐

I'll just keep on making the same mistakes
나는 계속 똑같은 실수를 만들꺼야
Hoping that you'll understand
너가 이해해주길 기도하면서
But baby now
하지만 자기야 지금
Take me into your loving arms
나는 너의 사랑스러운 팔 안으로 담아줘
Kiss me under the light of a thousand stars
1000개의 별빛 아래에서 키스해줘

Place your head on my beating heart
너의 머리를 나의 뛰고있는 심장위에 올려놔
I'm thinking out loud
난 소리 내서 생각하고있어
That maybe we found love right where we are, oh
우리는 우리가 있는 곳에서 사랑을 찾았나봐
So baby now
그러니깐 자기야 지금
Take me into your loving arms
나는 너의 사랑스러운 팔 안으로 담아줘
Kiss me under the light of a thousand stars
1000개의 별빛 아래에서 키스해줘
Oh darling, place your head on my beating heart
자기야, 너의 머리를 나의 뛰고있는 심장위에 올려놔
I'm thinking out loud
난 소리 내서 생각하고있어

That maybe we found love right where we are
어쩌면 우리는 우리가 있는 곳에서 사랑을 찾았나봐
Oh maybe we found love right where we are
아마도 우리는 우리가 있는 곳에서 사랑을 찾았나봐
And we found love right where we are
그래 우리는 우리가 있는 곳에서 사랑을 찾았나봐

반응형

'외국 노래,영화주제곡 가사 해석' 카테고리의 다른 글

Lauv - Who (feat. BTS)  (6) 2020.04.26
Maroon 5 - Sugar  (15) 2020.04.25
New Hope Club - Medicine  (14) 2020.04.23
Pitbull - Give Me Everything  (12) 2020.04.22
CeeLo Green - Forget You  (13) 2020.04.21

댓글