본문 바로가기
외국 노래,영화주제곡 가사 해석

Ed Sheeran - Supermarket Flowers 가사해석

by 팝앤 2019. 11. 15.

Ed Sheeran - Supermarket Flowers 가사해석

I took the supermarket flowers from the windowsill 
창틀에 있던 슈퍼마켓에서 사온 꽃을 치웠어요

Threw the day old tea from the cup
그 날 컵에 있던 오래된 차도 버렸어요

Packed up the photo album Matthew had made
매튜가 만들었던 사진앨범도 정리했어요

Memories of a life that’s been loved
사랑 받았었던 기억들도요

 

Took the get well soon cards and stuffed animals
회복을 바라는 인형들과 카드들도 정리 했어요

Poured the old ginger beer down the sink
싱크대에 오래된 생강 맥주도 버렸어요

Dad always told me don’t you cry when you’re down
아버지는 항상 말하시죠 네가 힘들어도 울지 말라고

But mum there’s a tear every time that I blink
하지만 엄마 내가 눈을 깜박거릴 때마다 눈물이 흐르는 걸요

 

Oh I’m in pieces it’s tearing me up but I know 
추억들이 내가 눈물 흘리게 해요 하지만 알아요

A heart that’s broke is a heart that’s been loved
이렇게 마음이 무너지는 건 그만큼 사랑을 받아 왔다는 거란걸

 

So I’ll sing Hallelujah,
그래서 노래해요, 할렐루야, 

you were an angel 
당신은 천사였어요

in the shape of my mum
나의 어머니의 모습을 한 천사

When I fell down you’d be there holding me up 
내가 무너져 갈 때 당신은 날 일으켜 줬어요

Spread your wings as you go
갈 때 당신의 날개를 펼치세요

And when God takes you back
신이 당신을 집으로 데리고 오실 때 

He’ll say Hallelujah, you’re home
그는 말하겠죠, 집으로 왔구나

 

I fluffed the pillows, made the beds, 
베게를 걷어내고 침대도 정리했어요

stacked the chairs up 
의자도 쌓아 올렸어요

Folded your nightgowns neatly in a case 
잠옷도 접어서 상자에 넣었어요

 

John said he’d drive, then put his hand on my cheek 
존이 말했어요, 그가 운전하겠다고 그리고 제 볼 위에 손을 올리고

And wiped a tear from the side of my face 
제 볼을 타고 흐르는 눈물을 닦아주었어요

 

I hope that I see the world as you did cause I know
나도 당신이 봤었던 것처럼 세상을 보고 싶어요 왜냐하면

A life with love is a life that’s been lived
사랑을 하는 삶이 살아가는 이유이니까요

 

So I’ll sing Hallelujah, you were an angel
나는 할렐루야 노래를 부를거에요, 당신은 천사였어요 

in the shape of my mum
나의 엄마의 모습을 한 천사

 

When I fell down you’d be there holding me up 
내가 무너질 때, 당신은 난 일으켜 주었어요

Spread your wings as you go, 
이제 당신의 날게를 펼쳐요

 

when God takes you back 
신이 당신을 데려갈 때

He’ll say Hallelujah, you’re home
그가 말할 거에요, 집에 왔구나

 

Hallelujah, you were an angel 
할렐루야, 당신은 천사였어요

in the shape of my mum
나의 엄마 모습을 한 천사

You got to see the person
당신은 봐야해요

that I have become
내가 어떤 사람이 되었는지

Spread your wings and I know 
당신의 날개를 펼치세요 

That when God took you back,
난 신이 당신을 데려갔을 때

he said Hallelujah you’re home
그가 너의 집이라고 말할걸 알아요

반응형

댓글